lördag 15 mars 2008

....det är sånna här underbara dagar man kan drömma sig tillbaka till när snön yr kring knutarna trots att det är mitten av mars sånna dagar vi borde ha nu, kanske inte lika självklara i slutet av november då bilden togs

det är min lilla familj pappa mamma barn en solig dag ingen gråt, inga sura miner, bara vi hemma på gårn' och en mobilkamera som föreviga den dagen.... som i efterhand nästan känns som en snutt ur en reklamfilm för lycka.... det är bra att sammla på sånna dagar för de är sällsynta när man lever i vanliga livet som jag gör

ofta är det bajsblöjor, gråt, brändmat för lillen skriker snorn' rinner och katten mjamar och vill ut, mormor på avgiftning, slut på kontot, kläder som blir för små i garderoben, sur på sambon för än de ena än det andra, besviken på mig själv för jag klagar på han för ingenting, arg på mig själv för jag blir sur på lillen för att han inte kan vara själv i en och en halv minut då jag måste kissa utan ska sitta i knä... helst... då behöver man, i alla fall jag, en bild som känns som reklam för lycka, ingen stress inget grin, inga sura miner inget dåligt självförtroende... bara lycka som i en reklamfilm för tvättmedel...

Inga kommentarer: