lördag 28 juni 2008

sommar

i p1 winnerbäck sommarpratade nyss och jag är nog ganska normal i alla fall, så där lagomt svenskt, en tanke värdig ett kylskåp var, att livet är inte så lätt att man måste göra det svårare, och kanske är det så enkelt, lite vemodigt insiktsfullt

gk ikväll i regnet premiär för elvis

en päronkonjak som hjälp på traven kanske

på tisdag ska vi äta med mammagruppen på torön, sen kanske det blir danspremiär i nor... om jag vågar, det handlar mer om att våga vara en sån som dansar än att dansa tror jag för under hela min uppväxt var styrdans något som förknippades med föräldrar och tönighet och förtryck och vikingarna och fåniga flin och kostymer i granna färger som var så långt ifrån depeche mode, svarta kläder och svart hår och svart sinne, svart lucia en underbarfilm med då älskade figge norling om jag kommer ihåg rätt.... och tonårskärlekar och röda marbourgh och levis 501:or.... vi får se hur det blir med dansandet... det känns lite som ett svek men ändå lite spännande med fika i pausen... svenkst charmigt

Inga kommentarer: