måndag 29 september 2008

dipidi do

dipidi da, jag har fått jobb idag... nu är det inte så fasansfullt många timmar men jag ska ha engelska och estetiskverksamhet i en klass på gymnasiet, lagom mjukstart alltså, det var ju ett tag sen man undervisade... ser verkligen fram emot det, ska träffa chefen i morgon och gå igenom lite sen kör jag igång tisdag och onsdag nästa vecka! dipidi do dipidi da...

bytardagen i helgen är bara såååå rolig att besöka... inte en spräng fyllt ikea kasse, men en halvfull blev det i alla fall, topp tre blev: kavat vintersko, röd munkjacka pop, och en rosa tröja med brun text från hm som även passar killar.... faktiskt! Jag har letat efter en röd munkis åt Elvis men bara hittat med antingen hello kitty (hello not) eller med fastsydd luva... = säkerhetsrisk, sen fick han ju kavat vinterskor av farmor i torsdags för 600:- (!!!) och jag hittade nästan oanvända i samma stl för 80:- bara gå och byta farmor ska få gå och handla nåt annat för dom pengarna med Elvis.

Våran katt Sören njuter av dessa vackra höst dagar, kan man förstå för snart kommer vintern... och då blir det kallt om tassarna... tills dess... ut å kratta löv!!

Inga kommentarer: