onsdag 27 maj 2009

fika idag

och Arvid var vaken!! han vaknade nästna precis innan jag skulle gå för att hämta Elvis på dagis, men jag han klämma lite på han :-) gokillen... det är skillnad på killbäbisar coh tjejbäbisars 'fysik' tjejer är mjukare i kroppen på nå sätt och killar lite mer stabbiga (även om dom är smalare, vilket inte gäller för Arvid) men mer densitet på nåt sätt, är det någon annan som har tänkt eller kännt samma sak?

Lucia har haft värsta sovdagen idag vet inte om det beror på att jag har haft bilen och babyskyddet är skönare att sova i än vagnen? hon har varit vaken i totalt en timme drygt sedan jag satte ner henne i skyddet strax före nio idag, åt och träffade karin mellan 10 och 11 sedan åt hon en sväng på finess vid halv två för att sedan somna igen då vi hoppa in i bilen och hon sover fortfarande... i babyskyddet... shit he he kom på att jag inte bytt blöja sen i morse heller, världens bästa mamma slår till igen! ska gå och byta på henne så kanske hon vaknar till så slipper kvällen bli så lång :-)

2 kommentarer:

♥ Nina ♥ sa...

Ja det brukar vara så vi tänker med, hellre en dag extra hemma än att skicka iväg för tidigt.

Hittade dessa små gubbar på Lekstugan i Hudik, fanns Makka Pakka, Iggel Piggel & Opsie daisy (?)

Semester & Mat sa...

Fick en varning av H innan hon lämnade över Arvid, över att jag skulle vara beredd på tyngre än Lucia som jag hållt i tidigare ;)