söndag 7 juni 2009

heja Sverige

eller nähä, förlora på nationaldagen... på nationalarenan... mot Danmark... nä fy! igår på dagen gick jag och gnola på traste lindens gamla 'det är svenska flaggansdag å den enda som sjunger det är jag lalalalala' det slutade med att de enda som sjöng var danskarna....

men idag så skiner solen lite mer även fast det är kallt i luften, hoppas på mera värme, även om det var perfekt väder i morse att springa i... japp ni hörde rätt jag har efter 3 års uppehåll dragit på mig löpardojorna igen och kan stolt meddela att efter 2 graviditeter (drygt) så springer jag 2,5km i måga, om än sakta, utan att stanna! mycket stolt efter midsommar blir det 3,5km har jag bestämt :-)

vågen, japp 4,5 kilo mindre än när jag skrev in mig med Lucia och 2,5 kg mer än med Elvis, så snart är alla gravkilona borta (snyft) he he not...!

ja nu är köttfärssåsen klar, pastan piper så jag ska gå och ropa in mina pojkar för maten är klaaaar!

3 kommentarer:

Malin sa...

Gud vad du är duktig, vännen!!! Och så snart efter förlossningen! Jag blir lite impad! Säg till om du vill ha sällskap i Måga så följer jag med!

Anonym sa...

stefan och jag springer varannan dag så den här veckan är det tisdag, torsdag och lördag som är 'mina dagar' jag brukar sticka när stefan kommer hem strax efter fyra, slå en pling om du vill hänga på så hämtar jag upp dig :-)

åsa

Helene sa...

Ute och springa, attans vad du är duktig!! Jag blir ju trött redan vid tanken... Men superduperkul att ni kommer den 18:e! Klädseln är "ledig", efterosm man ska klara av att sitta på filten/marken...