fredag 20 november 2009

ja då var det fredag igen

'mommo' följde med syrran och rasmus hem till stockholm går efter begravningen så i morse fick jag rapport över hur fantastiskt fin lägenhet dom har... vill oxå se, lite avis, men vi ska ner vi oxå även om det inte blir förrän nästa år... fast det är ju faktiskt rätt snart det med... vidare kunde dom berätta att det inte bara är jag som är puffig i ögonen idag, dom kände sig oxå lite mosiga, blir ju lätt så efter att ha gråtit en halv dag, men det var ändå skönt och fint att få dela den stunden igår, det kändes verkligen som Leif var närvarande hela tiden. Farbror Leif, du saknas många.

men det var igår, idag är det fredag, igen... hellre känslan av att det är fredag igen än måndag igen... hittills har jag och ungarna försökt städa lite här hemma gick ju rätt bra tills surelvis trädde fram (ni vet supersnällasilversara? så är min pojk, världens raraste supersnällagoaelvis, sen på 2 sekunder kan han bli grönjävlig, då kallad surelvis...) jag tänkte miljöombyte, jag tänkte aha jag hade ju ändå tänkt kolla Hillsboms för nya tapeter... där har dom en fin lekhörna... perfekt!

Elvis var överallt utom i lekhörnan, försökte muta med en klubba (ja jag är en sån mamma med klubbor i handväskan utifall....) nä nä nä neeeeeej bara riva i tapetprover plocka ner kulor från deras nya fina julskyltning, hämta alla limtuber och krokar som finns coh lägga i vagnen.... mamma arg ner med barnen i vagnen igen...barn skriker villt jagar upp varandra... mamma rädd för att någon ska ringa polisen pga kidnappning... det är mina barn... dom vill bara inte gå med mig nu utan riva ner färgaffären, tacksam (för att vi äntligen tog oss iväg) personal håller upp dörren då vi ska gå... mamma helt färdig... Elvis tappa klubba... mamma slänger klubba... Elvis drar på supersirenen alla på hela posttorget/parkeringen stannar upp... he he mamma vill sjunka genom jorden.... mamma går till pappa gråter ut... mamma går hem äter paj och bloggar... känns bra nu...

trevlig fredag på er... här hemma kan det f-n inte bli värre ;-) hoppas på pigga glada barn när dom vaknar om en timme :-)

klem

3 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Haha, kunde inte låta bli och skratta för mig själv.
Skönt att läsa om att även andras barn kan förvandla sig från snäll till ja vet inte vad på nolltid.
Hopppas Grabben sköter sig nu när vi ska till Grannstaden, du har inte ångrat dig, så att du och barnen ska åka med ;)

Helene sa...

Underbart igenkännande!! Vet precis hur det känns när alla andra stannar upp och tittar... ;)

Cattis sa...

Vet du vad vårt bustroll Melvin har gjort! Klippt i min fina röda vaxduk med vita prickar!!
Hittade M under bordet och där låg en sax och en bit av vaxduken. Tur det var på kortsidan och längst ner, så ingen kommer att se det.. ;)

Vi ses imorgon!
Kramis!