fredag 27 november 2009

paradiset



ska vi åka med i morgon, birkas paradise då... jag stefan och ett par till ska iväg och vara vuxna... otroligt vad nervös jag är, inte varit borta från barnen på lääääänge, Lucia inte alls, det blir ju första gången jag får sova en hel natt på 8 månader... ja och lite till för sista månaden av graviditeten var det ju inte så mkt sova med kickboxar tösen i magen...

å dricka vuxen dricka... har ju tjuvat ett glas vin vid nåt tillfälle när jag ammat men nu blir det ju spritbuffé och inget barna att amma... hur ska det gå... nervös nervös.... hur gjorde man som vuxen igen, lite rädd att jag ska sätta mig på dansgolvet och köra klappa lilla magen lilla magen... skrapa banan med sked till stefan eller mosa potatisen till sillen på julbordet och tvätta händerna med snapsen... hur var det man var vuxen?

barnen har vi hyrt ut, Elvis ska vara hos farmor och farfar och mormor ska sova hemma här med Lucia, och sören så klart å pota (morfar) tittar nog över han med... julskyltning ska de ut på allihopa tillsammans lät det som... då ska jag ligga på playan och sola lite sen ta ett dopp i poolen... det är ju därför båten heter paradise översta våningen är inredd med solkanoner, palmer, pooler och pinacoladas =-) å vara vuxen... å längta lite efter gofisarna mina...
bilden är från då stefan och jag åkte senast i sep 05... innan barnen då vi var vuxna... eller vänta lite det var ju innan vi blev vuxna... hur fasiken är det nu... ska jag sitta på dansgolvet och köra imevimse ändå??

3 kommentarer:

Helene sa...

Barnfritt, vilken lyx!! Ha det så underbart och glöm inte att sjunga "Klappa händerna så fort du kan" för de andra gästerna... ;)

Semester & Mat sa...

Ta det lugnt med spritbuffén, du kommer väl ihåg resan jag har berättat om ;)
Ha så trevligt, hälsa M och L också.

Petra sa...

Låter skönt att få komma iväg en stund. Passa på att njuta av tiden!
Kram på dej
//Petra