tisdag 6 maj 2008

smulan

nu känns det som om livet kommit ikapp en igen, nya krafter nya tag, visst dröjer sig tankar kvar och saknaden men det är införlivat i livetsväv som fortsätter att spinnas, jag kommer aldrig bli den samma, men jag har hittat ett sätt att förhålla mig till allt som hänt, som en vän sa glömmer gör man aldrig, men jag kan i alla fall fortsätta med livet nu, även om vissa tankar är större än andra och livet känns mer skört och dyrbart.

idag ska vi på smulan ska bli skönt att träffa lite folk igen, och de här människorna har jag längtat efter det var ju ett tag sen vi sågs sist, på smulan sitter mammor och en och annan pappa och sjunger medan barnen diggar stenhårt nyckelpigan, du är så fin och klassiker som imse vimse, sen blir det fika... super gott fika brukar det vara

lite regn idag, bra för grödan... som jag ska plantera nån gång... då jag köpt lite sånt där vad det nu heter... plantor... perennner...

1 kommentar:

Semester & Mat sa...

Skönt att du känner dig bättre. När tankarna blir för mycket är det bara att höra av dig.
Ska bli roligt att fara till "grannstaden" på fredag. Utan barn och sambo, det är vi värda ;)