onsdag 5 november 2008

en ledig dag

visst är det roligt när man får en ledig dag, undefär som att hamna på fest när man bara tänkt sitta hemma en lördagkväll, idag skulle jag ha jobbat men eftersom inga elever kom behövdes alltså ingen lärare, och läraren det vill säga jag fick en ledig dag... en dag som tydligare blir full av möjligheter nya äventyr och ... hummm vad ska jag hitta på?? jag skulle vilja gå och ta en förmiddagsfika på märtas... sen strosa lite på stan, kanske hitta årets första julklapp, kanske äta lunch på GK, sen klippa luggen hos frissan innan jag hämtar älskade Elvis...

som är på dagis första gången på nästan två veckor, han har säkert saknat alla kompisarna och fröknarna, de andra barnen hade i alla fall frågat efter Elvis och längtat tills han blev frisk sa fröken i morse när jag lämnade en liten ledsen kille som hade varit borta lite för länge för att komma ihåg hur kul det är på dagis...

Inga kommentarer: