torsdag 20 november 2008

jaha

det var väl det som fattades, efter att stefan vaknat med utslag av någon form och därefter varit hos doktorn konstaterades att han är allergisk mot pensillin, kul vad näst tänkte jag.... jo för att efter ett besök på sjukhuset ieftermiddags fick jag reda på vad som stört mig den senaste tiden, inget allvarligt, men efter lite EKG så kunde de konstatera att jag har en liten avvikelse i hjärtrytmen. ibland slår mitt hjärta ett litet extra slag efter det 'riktiga' slaget och det extra slaget tömmer hjärtat på lite extra blod, sen blir det ett litet längre uppehåll än normlat eftersom det är extra tömt måste det vänta lite extra på att fyllas och sen måste hjärtat ta i som f-n för att tömma igen, ibland håller det på så några minuter, senaste veckan flera gånger varje dag och nästan hela kvällarna, det här lilla extra slaget kan man få vid stress... ofta blir 'anfallen' värre mot kvällen när man har tid att sitta ner och tänka... sen att jag som gravid har 25% mer blod i omlopp gör inte saken bättre

i vanliga fall får man tabletter som sänker stressnivån (nånting-finer) i kroppen, men med bäbis i magen är det lung och ro som gäller!! så nu har stefan alla hushållssysslor och jag ska försöka att inte tänka så mycket på nånting... och ni som följt bloggen vet ju att senaste året har varit väldigt stormigt för oss med förlorat barn och sjukdommar och jobb hit och dit... sen det som kallas livet...vi hoppas nästa år blir bättre på alla fronter!! nu ska jag gå och inte tänka!!

1 kommentar:

snöstjärna sa...

Usch! Ja, ta verkligen orden på allvar att vila. Det gjorde ju inte jag ;( Har alltid haft svårt att stressa av ... å sen gick det ju som det gick, om än det gick bra till slut =)