fredag 7 november 2008

äntligen fredag...


förr i Sverige var det oftast städdag på fredagarna, ha ha ha hurmm så jag passade på att torka fönsterbrädorna och andra ytor, byta dukar och plocka lite dagen till ära, tänk att förr i tiden, typ när stefan och jag bodde i lägenhet så städade jag varje vecka, det som jag nu skulle kalla storstädning som sker vår, höst och kanske till jul om man orkade städa tidigt på hösten... torka bokhyllan varje vecka, vem har då tid att läsa böckerna som står iden? damsuga skafferilådor varje vecka...igen vem har då tid att laga mat, torka golvet mer än en gång i månaden (max) vem har då tid att gå på damråttsjakt med Elvis??

visst jag älskade att städa förrut, faktiskt det gav mig sådan tillfredställelse när allt var skinande rent, var sak på sin plats... hummm jag måste fortfarande ha var sak på sin plats, där backar jag inte!! det är superviktigt för effetiviteten i företaget HEMMET, punkt slut lite skit i hörnen är bara bra för hälsan men att stressa över att inte hitta vantar... penna... vispen... må än det kan vara när det behövs det är inte bra för hälsan... och för er som läst 'familjens projektledare säger upp sig', så kan jag stolt meddela att min son kommer att ha en enorm fördel jämför med andra män när han växer upp, han har ärvt min 'koll på läget', han vet vart sakerna har sin plats, nästa steg är att lära sig bemästra nästa manliga handikap; leta på ett såndant sätt att man faktiskt hittar det man söker...

ha en trevlig helg go vänner!!

2 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Ja "nästa steg", det är vl det somär det svåra ;)

Helene sa...

Det är samma sak här, fönstren borde putsas och bokhyllorna dammas men ork och lust lyser med sin frånvaro... En självgående dammsugare känns som en efterlängtad juklapp just nu!

Skönt att höra att det inte bara är det här krypet som inte rör sig så att det märks. Man blir liksom lite hispig och börjar spela upp hemska scenarion i huvudet för minsta lilla anledning till oro. Då känns det bra att veta att man inte är ensam. :)