måndag 22 december 2008

pepparkaksbak


vi har fått en pepparkaksdegbit av morfar som vi kan baka upp allt eftersom, utifall vi får gäster! och killarna passade på att baka lite pepparkakor just innan gästerna skulle komma så det luktade härligt juligt i hela huset, mäklar knep :-) resultatet var förvånansvärt bra! man såg faktiskt att det var hjärtan och stjärnor den här gången jämfört då jag och Elvis bakade häromdagen!!

efter en mysig eftermiddag i goa och glada vännerslag var julstämmningen på topp, att barnen fått öppna de första klapparna gjorde oxå sitt till, JUL 2008...ingen jul utan klappar och vem var Jesus? ;-)
idag ska Elvis och jag gå och fika med mormor på stan och ta pulsen på julhandeln, kan nog finnas en del svettiga och stressiga människor ute idag, själv har jag bara en klapp kvar, Sörens! och han ska få en fin kattleksak från Granngården hade jag tänkt.

nu på morgonen har Elvis varit en riktigt stor kille först sov han till sju (utan att ha feber) sedan åt han frukost och satt stilla hela tiden, och avslutningsvis så tog han fram sina klossar själv byggde ett fint torn, sedan när han tröttnat så plockade han undan helt själv... kanske ska ta tempen ändå?
8 kloss torn!!!
Undan plockat!!!!!

3 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Tackar för en trevlig eftermiddag igår :)

Helene sa...

Låter som en helt perfekt uppladdning inför julhelgen. Spara några pepparhjärtan så kommer jag och knaprar i mig dem på lördag! :)

Helene sa...

God Jul till er alla fyra (snart fem)! Ha en kanonfin julhelg så ses vi snart, nu ska jag sy upp julgardinerna... ;-)
KRAMAR!!