söndag 14 december 2008

sötaste tomten!

var i alla fall Elvis, och som en annan mamma sa; min dotter sjöng i alla fall finast! så är det på vårat härliga dagis där får man vara så föräldragod man bara kan! för hur söta alla barnen än är och hur fint dom än sjunger så är det ens egna lilla knodd som är bäst!! Sedan barnen avverkat lite sankta lucia och wish u a merry x-mas, bjöds vi på skinksmörgåsar, oboj, lussebulle och pepparkakor... mums! Elvis sjöng aaaa usia och gjorde nästan alla rörelserna till hoppe hare, där han satt tryggt på fröken Anettes sida, goaste tomtegrabben!!

annars har helgen bara sprungit iväg med en hel del gjort, stefan och jag for iväg till Hudik och köpte en dagisvagn åt Elvis på annons jättefin Emmaljunga med regnställ och sovdyna och påsskydd (heter det så?) han provsover nu och det går bra, Sören trodde han äntligen fått en egen vagn så han sov i den både i går eftermiddag och hela förmiddagen idag



sen gjorde Elvis och jag en visit till Pingstkyrkan nu på förmiddagen för att träffa en av mina barndomsvänner som var där och sjöng, Kristina bor annars i Colombia men är hemma nu för hennes pappa har precis gått bort i cancer, hon kan verkligen sjunga vakert!

nu medan Elvis sover så har jag rättat prov, bara några kvar... ska ta tag i det nu...

2 kommentarer:

Helene sa...

Klart Sören ska ha en egen vagn, han ser verkligen ut att trivas! :)
Och nog var det den sötaste nissen vi sett på år och dag, ialla fall sen Nisse Liljedahls tid.

Helene sa...

Hahaha ja man undrar ju om det inte vore mindre smärtsamt att kräkas fram dom små liven! Enklare om inte annat! ;-D