onsdag 7 oktober 2009

lite mer...


har hunnit måla lite mer nu på morgonen... även lite vitmåleri i källaren, har ett litet bord en liten stol fyra tavelramar och två tavellister som ska bli vita.... vitt vitt vitt he he och ett sagolandskap i mulitcolöööör :-)
satt och funderade efter ett telefonsamtal igår då jag egentligen fick idén att måla den här väggen och det slog mig att då Stefan och jag flyttade in för drygt 4 år sedan så funderade jag på att måla just den här väggen då vi hade vårat sovrum där och sängen stod mot den väggen och valet var måla ett träd i vinterskrud med domherrar och rosa moronsoluppgång i bakrunden eller sänggavel, kom ihåg att vi valde färg i sovrummet året efteråt för att kunna måla på den utifall.... fast då hade vi redan hittat våran snygga sänggavle i skin... som sören rev sönder första kvällen då han försökte stamklättra upp på den :-)
Nu sitter Lucia i köket och pratar med sin spegelbild he he bäbisar är ju bara såååå söta....

2 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Snyggt!
Får vi se slutresultatet imorgon kväll ;)

mama sa...

hoppas på att vara klar snart lite detaljer kvar nu som jag inte riktigt vet hur jag ska göra med, det är ju en konst att sluta i tid oxå...