tisdag 6 oktober 2009

litet smakprov


för någon vecka sedan var jag hos en vännina och blev så inspirerad av en vägg i deras minstings rum, dom hade vita väggar och mitt på den största vägen hade dom tapetserat en stooor runt cirkel i en ashäftig tapet i röttsvartgrön, vill ha tänkte jag... men jag är inte gift med en målare (som hon) så att få till en cirkel med mönsterpassning känndes inte riktigt som våran grej...
men däremot gillar ju jag att måla så efter några skisser (riddarborg, 'aladinpalats... )föll lotten på ett sagolandskap inspirarad av illustrationerna i Nasse (björnen inte grisen) jag skissade upp på väggen förra veckan och efter lite färg och penselinköp på panduro i lördags i sundsvall har jag nu börjat färglägga lite... det är så kul att måla på väggarna, men kan ju inte låta
Elvis vara med och få inspiration till att måla alla andra väggar så det tar sin lilla tid men lite har det blivit i alla fall :-)

Inga kommentarer: