onsdag 30 september 2009

är det sant!

ska precis iväg och skaka rumpa på afrodans :-) skoooj men innan vill jag bara meddela att jag ska till IKEA är det sant är det möjligt ska hon äntligen komma iväg tänker ni... jo det verkar så... skräll nummer två Lucia stannar hemma, vi ska vara ifrån varandra mer än 2 timmar!!! och mer än 1 mil!!!! närmare bestämt en hel dag och nästan 20 mil!!! herre gud hur ska det gå... nagelbitare... jag har ju inte kommit iväg än men laddar för att åka lördag morgon...

jag vet ju att Stefan och Lucia kommer att ha det supermysigt hemma då jag är borta, hon äter ju både gröt, mat och flaska nu... å jag är tydligen inte den första mamman att 'mjölka ur' inne på ikea toaletten... sen är ju hon inte alls lika 'tuttig' som brorsan var som gärna skulle snutta hela tiden, speciellt för att kunna sova... tänk att man verkligen kan få så olika barn :-)

apropå det så borde Lucias trotsålder då kännas som en bal på slottet (underbar) i morse utspelades följaden (vårat och Elvis rum ligger breddvidvarann) Elvis mutter butter innefrån sin säng vid halv sju då Lucia precis vaknat och kommit in till våran säng, STÄNG DÖRREN!! vi svarar: men gubben kom å läg dig här du med, titta lite på bompa (vilket han brukar han göra) då går han upp med stampiga steg dunk dunk dunk... drar igen dörren med ett BRAK!!! går tillbaka till sin säng och fortsätter sitt mutter dumma mamma hörde jag mycket tydligt.... tonåring redan??

4 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Va skoj med Ikea. Det är du värd!

Lena Ö sa...

Saga är nästan likadan...Hon säger "Åhhhhh" sen suckar hon, skriker "jag vill ha glass", jag säger nej, då skriker hon högre, då säger jag att nu hör jag inte vad du säger.. då säger hon " Åhhh, mamma, du lyssnar juh inte på mig juh!!"
Månne en tonåring???!!

Helene sa...

En hel dag, stoooort steg!! Jag har klarat fem timmar som mest, men vi fortsätter öva. Men vad underbart med en egen shoppingdag!!!!

Semester & Mat sa...

Så shoppa loss nu, precis som jag gjorde för två veckor sedan.

Kör försiktigt.