fredag 11 september 2009

choklaaaa


jag försöker ju vara ekologisk rättvisemärkt och allmänt antioxidant påverkad och på senare tid även träningsmedveten... vilket ibland stöter på problem med min stora passion för choklad... man kan aldrig vara riktigt ledsen om man har en lite bit choklad, nalle phu säger ballong men jag röstar på choklad :-) hur som helst nu har jag hittat ett sätt där man kan kombinera dessa

en amerikansk kvinna förser afrikanska familjer med kakaoböner och lovar köpa deras skördar om barnen får gå i skolan, bönorna skickas till Belgien där de kallpressas och innehåller därför 70-80% mer antioxidanter och mineraller och annat nyttigt (fortfarande choklad vi pratar om) och görs till finfin choklad!

sedan kan människor tex jag köpa dessa chokladbitar och mumsa på... det som är magiskt med detta för choklad är magiskt det trodde redan de gamla mayaindianerna (förväxla inte med magnumsmayamystica som mest är transfetter) och även Lasse Hallström som gjorde filmen 'chokolat'... och alla vi som smakat just den där härliga chokladen som bara känns som en solstråle på tungan en ruggig höstdag då regnet strilar ner för rutorna... ja visst ja det magiska är...

man tappar lätt sina extrakilon, blodsockret stabiliseras ja de mesta man kan mäta i kroppen visar på bättre resultat, jag har en del i min bekantskapskrets som börjat knappra på denna choklad 2-3 ggr om dagen och som mår avsevärt mycket bättre, så jag är inte sen och hänga på, beställt har jag gjort idag.... lite dyrt för det kommer i big big pack men sen räcker det fram till jul för både stefan och mig.... men med tanke på all änglamarkchoklad vi inte kommer att köpa på coop så går det nog ganksa jämt ut, fast den här kommer vi kanske bli lite smalare av, lite friskare, lite piggare... och mycket lycklig, fast det blir man ju av all choklad :-)

intresserad...?? fråga? jag kan berätta mer!

4 kommentarer:

Semester & Mat sa...

I nyaste Amelia så får man med en 70% chokladkaka(200gram) ifrån Anton Berg med smak av jordgubb och apelsin.
Jag tar med bägge till jobbet i helgen ;)

Helene sa...

Håhåååå den vill jag testa!! Smakprov när jag kommer upp? :)

mama sa...

absolut, när kommer du?

Helene sa...

Kommer upp på fredag, stannar till onsdag. Promenad/fika under helgen?