onsdag 2 september 2009

safta å sylta


idag har jag plockat lite äpplen och plommon, det blev plommon marmelad
/sylt, vad är skillnaden? och av äpplena blev det pajer (bra att ha i frysen) och äppelmos, resten ska jag ta in eftersom skala hacka frysa till äppelkräm i vinter... mums! känner mig så händig!
var och köpte garn och en beskrivning på en hjälmmössa till Lucia idag, ska försöka ha den klar om 1 månad har jag bestämt... första gången jag ska läsa stickbeskrivning, var massa konstiga krummelurer där... men det ska nog gå, just nu jobbar jag på min 'åremössa' som jag typ stickar efter beskrivning, fast med fel garn fel stickor och fel antal maskor, men vi får väl se.... den ska ju se ut som halv 7 ändå så...
riktigt kul det här med stickning... allt började med boken 'livets aviga och räta'....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt jobbet!!
Själv förbereder jag C-uppsats och grämer mig över alla mina händiga vänninor ;)
/Malin

mama sa...

å c-up va kul! he he har genomlidigt 3 sånna härliga höstar!
lycka till det går säkert lätt för dig som är så klever :-) klem

Cattis sa...

Sylta och safta åt mig också... ;) Fick äpplen av grannen igår så jag ska göra kräm och paj i helgen. Resten ska jag frysa in!

Kramis!