fredag 4 september 2009

mössa




väldens sötaste mössmodell... Lucia Martinsson!
det är inte Lucia som ska ha mössan kanske ni redan räknat ut pga storleken, nej detta är en vuxen mössa, första jag gjort! väldigt nöjd, det är en åremössa som jag modellerat om lite grann, tunnare garn (men fortfarande det ojämna vad det nu heter) och stickor och lite fler maskor samt fransar!
vi åkte oxå på höstblåsor så nu ligger Elvis däckad och kollar på Lotta med en glass i munnen, hoppas det går över snart!
Snälla rara Elsy kom över med körsbärssaft och svartvinbärssaft... har redan provsamakat sååååå god världens bästa ekologiska saft!
i morgon är jag spelänka så då tänkte jag börja på Lucias egna mössa då barnen lagt sig och jag får tid att konsentrera mig på min första stickbeskrivning!
trevlig helg!

1 kommentar:

Unknown sa...

Då skall jag se till att sticka handskarna...

/Pappa Stefan