tisdag 29 april 2008

lite sol

lite sol känns bra idag som plåster på skrapade knän, jag ska snart gå iväg med Elvis till farmor, det känns skönt att ha ingabritt och veta hur mycket Elvis trivs där, samtidigt känns det lite uselt att inte kunna ta riktigt hand om det barn man faktiskt har, men snart ska jag busa och dansa med han så mkt han vill

när Elvis är med farmor ska jag passa på och träffa två av mina närmaste vänner och prata lite, jag är ju sån som sorterar när jag pratar, och lyssnar, det känns viktigt för mig att livet fortsätter, det känns bra och höra om saker som händer andra, då känns det som om jag dras med själv i livets ström, när man som nu har fastnat vid en gren intill stranden... oj vad högtravande det där lät...

just nu sen jag skrivt föregående ringde de från förlossningen och frågade om hur jag mådde men även om vi hade speciella önskemål angående fostret, stefan och jag har pratat om det redan och bestämt att det ska brännas, det känns bäst så, vi har tagit farväl och nu är det bara en kropp kvar, resten finns hos oss i våra tankar och minnen från en framtid som aldrig blev av, men visst känns det...

Inga kommentarer: