söndag 5 april 2009

Änligen!

så är hon här våran lilla tjej! världens finaste Lucia!

å så här gick det till... onsdag kl 22 dax att sova, efter 1 min i sängen... vattnet går... grönt!! panik, ringer in ill BB vi ska in direk på koll... farmor och farfar kommer över för att vara med Elvis... inne i hudik är det lungt så vi får full service ctg kopplas och bäbis mår bra så vi försöker sova lite under natten mellan sammandragningarna som kommer var 5 min sen hel plöslig har jag sovit i 3 timmar på morogonkvisten... värkarna har slutat så vid nio får jag värkstimulerande dropp... å frulle gott med sjukhusmat ;-)

sen knatar vi omkring sammandragningar var 3 min kring 11 å vid lunch är det dags för lite lustgas... tack å lov att det funkar på mig, verkligen skönt trots att man låter som en fyllkaja sen :-) vid två vill jag ha eupidral känner att värkarna kommer så tätt att det blir svårt att slappna av, lika med Elvis... å jag vill inte uppleva förlossningen som är kvar som en ända låååång värk... men mitt i skiftbyte och annat strul så tar det en timme innan dom kan lägga eupidralen... (eda) så förloppet ser ut som så 15:05 eda läggs 15:17 krystvärkar... 15:29 flicka född... så det blev inte mkt hjälp av den eda'n

det blev lite snabbt på slutet men tack och lov för när bäbis sjönk ner så hade hon navelsträngen två var runt halsen så varje krystvärk gick hjärtljudet ner från 160 till 50 och började ligga kvar där nere, tur att jag inte är lika medveten om vad som händer å starkt jobbat stefan som klarade av den veteskapen... det enda jag märke var att det helt plötsigt var massa mäniskor och nån läkare och sen hörde jag nån som skrek ge mig palen och sen en barnmorska som hoppar upp på den å sen lägger sig över min mage med all kraft... å sen var hon ute på de nästa två värkarna... (lucia alltså inte barnmorskan) å det är bara så skönt

jag kännde igen känslan från då Elvis kom oxå... allt blir liksom tyst och varmt å alldeles underbart... det är så härligt att föda barn (bara man slipper de sista centrimenrarna ;-)

så igår kom vi hem, allt har gått bra! nu ligger stefan och lucia och sover lite, jag bloggar Elvis drar ner alla saker som sitter på kylskåpet ;-) helt underbart!!

det kommer bilder sen, webbis på lg funkade inte då vi skulle ta kort med det kommer... ska lägga in här snart oxå men ska gosa lite med Elvis nu!!

kram

jo förresten lucia vägde 3820 g och är 51 cm lång

7 kommentarer:

Lena Ö sa...

åh herregud!!
Vad bedårande söt är hon!! :-)
kram

Helene sa...

Finns inget som slår den känslan, bara man slapp de sista värkarna innan... ;)

Anonym sa...

Lilla barn,välkommen till världen.
Lilla barn,välkommen till vår jord.
Lilla barn,vi önskar dig allt gått.
Lilla barn,en gåva som ni fått.

Grattis till er lilla Lucia från oss. Vi längtar efter att få se henne. Kommer över då ni landat och fått det lite lugnare, och när min förkylning blivit bättre.

Kram Maria

Karin sa...

GRATTIS!!!!
Guuud va fin hon är! Å vilket fint namn! Kramar från jakob, Hilda, Karin och Micke

mama sa...

tack tack jo vi är så stolta föräldrar så vi nästan spricker här hemma ;-)

Anonym sa...

GRATTIS i MASSOR från Jkpg!
Pussar och kramar tiller alla!
/Malin

Malin sa...

Men Grattis Grattis Grattis! Det gjorde ni bra! Välkommen till världen lilla Lucia!
Ha det nu så mysigt och ta det lugnt!

Kramar från Bella och Malin