onsdag 18 februari 2009

5 minuters ältande!


jag brukar inte klaga på att jag har ont, det är ju 'bara' fysisk smärta, men nu börjar det sätta sig på psyket oxå... en metafor; jag brukar vara som Tiger (i nalle phu) irriterade pigg och sprudlande... nu känner jag inte igen mig själv utan är mer tung och sävlig som phu och rädd som nasse... å det är inte jag...(inget fel med dessa karaktärer å jag vet att det är bara deras negativa sidor jag hänvisar till, men det är dom jag upplever)


nu när jag hämtade Elvis på dagis, 300 meter till dagis känndes som stilettknivar stack oavbrutet i ländryggen... lillkillen i pulka på vägen hem 300 meter kändes som japanska kockknivar i ländryggen... hemma... sitta och bygga tåg på golvet, glödheta japanska kockknivar i längrygg och bäcken... samt sendrag i ljumskarna... (å ischias nerven är ju nästan jämt i kläm ändå) fan jag blir så nere av att inte ens kunna leka med Elvis som han vill... vilket resulterade i att han fick mellis framför TV å jag fick älta lite här...


han blir jätteledsen ibland och förstår inte att jag inte kan sitta och leka med honom på golvet, jag känner mig som nån fet lat jäkla kärring som sitter i fotöljen och bla bla bla mamma ont bla bla lek själv bla bla... så det blir antingen tv om det absolut inte går på annat sätt, annars så sätter jag mig på golvet (eller dansar eller vad det nu står på agendan) å biter ihop.... men det är svårt att bita ihop nu det tär mer och mer för varje dag, det gör så jäkla ont... samtidigt så gör det så jäkla ont i själen att inte kunna röra sig, jag är så jäkla dålig på att bara sitta stilla, jag mår skit av det!


men nu läste jag att om man har svåra problem med fogarna innan förlossnigen kan det ta 3-6 månader tills det är bra efter förlossningen!!! jag som trodde det skulle gå över på nån vecka... det är verkligen en motivation att sitta still... om jag orkar...

5 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Låter som att vi behöver piggas/muntras upp bägge två.
kram

Cattis sa...

Ojojojo...fy vad jobbigt! Och jag som klagade på min halsbränna jag fick dras med i flera månader när jag väntade alla mina barn...hahaha..inget motför det där!

Stooor Kram till dig! Inte långt kvar nu!

Helene sa...

Bäckenuppluckring och foglossning suuuger så hårt! Jag har läst samma sak, tar man det inte lugnt nu kan det fortsätta göra ont ett bra tag efteråt. Och som om det inte vore nog; om du inte tar det lugnt när du kommit hem efter förlossningen finns risken att bäckenet läker ihop fel och ger bestående problem!
SÅ SE TILL ATT VILA OCH TA DET LUGNT NUUUUU!!!!

Anonym sa...

Det är ett sätt för din kropp att säga att "du, nu är det dax att varva ner"!!
Ta det lugnt nu!! lycka till!

mama sa...

tack för era kommentarer, det gör att det känns bättre och lättare att orka! så...nu har jag suttit still i soffan i två timmar!!! rekord... :-)