onsdag 4 februari 2009

Annons!


Idag fick vi bekräftelse på den annons under 'bortsprunget' i Ljusdalsposten som vi mailade dom igår, den kommer in på fredag som det ser ut nu, vi försökte få in den till i morgon, de skulle se vad de kunde göra... 420:- värt varenda krona... bara vi får veta vad som hänt Sören, vi har inte gett upp hoppet att han fortfarande lever, katter har ju 9 liv...


svårt att ta tag i andra saker tankarna virrar runt och hamnar oftast hos Sören och hur det är med honom och vad som kan ha hänt, tänker på när han var lite kattunge och kom till oss...


Ikväll ska morfar äta kalops med oss, den står och puttrar på spisen nu så det luktar skolkök i hela huset, Elvis och morfar är ute och åker kälke runt kvarteret, kanske Sören hör dom och kommer hem...

10 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Nu hoppas vi att annonsen kommer ut redan imorgon och att vi får klarhet vart Sören är.
Eller det man hoppas på ännu mera är att han hör Elvis och morfar när de är ute åker kälke, kommer hem och äter god mat med er.

Semester & Mat sa...

Har du funderat något på sådana siare?
Är det inte Saidas(Inte vår hund) bror el syster som man kan ringa när t ex husdjur försvunnit el man tappat bort något. Sök lite på det och ring ifall du hittar något nummer.

Anonym sa...

Stefans morfar ringe Saidas bror Sigmar Lidman som bor i Luleå då Dottie försvann för nåt år sen vet jag... jag har till och med träffat honom live och spått mig då jag bodde där uppe... å han var gamal redan då, men visst har jag tänkt tanken...

åsa

Semester & Mat sa...

Ja just ja det var den jag tänkte på.
Testa och ring, inget att förlora ju.

Helene sa...

Vi ringde Sigmar när Bosse försvann 2006 och han sa att katten blivit överraskad och uppäten av en räv. Det kändes bra att få nån sorts vetskap om vad som kunde ha hänt, men vi blev lite tveksamma när Fibert ringde om sin katt nån månad senare och fick exakt samma svar. Så RING men var beredd på att ta beskedet med en nypa salt.
KRAMAR!

Helene sa...

PS håller med om att det är värt varenda krona. De tio tusen det kostade att ha Tuss inlagd och röntgad på djursjukhuset var en av de bästa investeringar vi gjort. Synd bara att man inte får nån "katten-tillbaka-garanti". :(

mama sa...

Göte fick reda på att någon tagit hand om hunden en ung tjej tror jag han sa, och att den skulle komma till rätta men det gjorde den aldrig, man vet ju inte...

men då jag spådde mig för 8 år sen sa han att den jag skulle träffa och leva med bodde i mellan sverige och jobbade med bilar via datorer på nåt sätt... och Ljusdal är väl typ mellan sverige och stefan säljer webanonnser till bilhandlare... så visst kna han ha rätt ibland oxå...

Cattis sa...

Men jag läste väl i tidningen i morse!! Stackars lilla Sören och er såklart! Hoppas han iallafall har det bra och kommer tillbaks snart. Vet ju hur det känns när ett katt försvinner!

Har ni pratat med lokalradion också?

Kramar till er!

Anonym sa...

Men herregud.. få?? *generad*
jag kan väl köpa dom till reducerat pris kanske då??!!

Kram

Anonym sa...

ååå vad tråkit att lilla sören är borta.hoppas ni hittar honom snart
http://frumaddis.blogg.se