söndag 8 februari 2009

Har jag för många sånna här tidningar?

Har nu sålt matbordet i vardagsrummet så nu ska här möbleras om... vi har ett ganska stort vardagsrum, 49 kvadrat (en kvadrat större än min etta i Falun) som är rektangulärt, så i ena halvan har jag tänkt vuxet i andra barn... eftersom Elvis har sitt eget rum uppe blir det inte att han går dit och leker själv, inte än, utan vill vara i närheten.

Nu idag är Elvis hos farmor och farfar och Stefan är fortfarande i Fjällen... ett ypperligt tillfälle att sätta igång alltså... sen får sambon ta de tunga lyften när han kommer hem efter en hård helgs trummande :-) snällt va... lämna aldrig en gravid kvinna obekvad då det finns rum att boa!

3 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Haha, det vart fart på idéerna hör ja ;)
Men är det verkligen dubbelt så stort som vårat vardagsrum, lät ju som rena lyxen?
Men mer att städa också ;)

Anonym sa...

jag har mätt nu och det var nog 39 kvadrat jag for efter jag har funderat jag oxå för min etta var rätt stor fast det var sne tak å då bruakr ju det räknas annorlunda med takhöjd å så

vardagsrummet är ca 8 gånger 4 plus kvadraten under tv i nichen ca 4 kvadrat så 36 då alltså... att man ska behöva göra allt själv, man ska alltså inte lita på färghandlare som vill sälja färg :-)

å

Cattis sa...

Så roligt att Sören har kommit tillbaka!! =)


Och du, det där med att barnen leker i sitt rum uppe sen...hehe...tror dom kommer hänga nere tills dom kommer i tonåren och inte vill sitta med föräldrarna. A och M kan jag få upp korta stunder, men lika snabbt är dom nere med alla saker..hahaha

Kramis!