tisdag 17 februari 2009

Bytardan'

jag har nu efter en grovsortering insett att jag behöver ett nummer på bytardagen, är det någon som vet vem man kan prata med så hör gärna av er!!, å då är det bara en första sortering, jag har ju sparat en hel del killkläder utifall det blir en till kille, blir det en tjej så blir det en vända till i kartongerna så det blir nog några påsar av det oxå... (å även om det blir en till kille så är det ju så himla kul att köpa nytt...köpe å köpe...)

gu' vad med kläder det går speciellt första året... det känner jag nu andra gången att bäbisen kommer ju inte hinna ha allt på sig... Elvis hade stl 50 första 4 veckorna (å det är tydligen länge men han var ju lite tidig så han vägde ju inte riktigt som han skulle...då) och han var ju en kräkis så det var ju minst 3 ombyten varje dag... det blir en del ombyten det, å kläder trots att tvättmaskin gick jämt! fasiken va fort det går, det var ju nyss Elvis var bäbis å nu kommer det en till när-som-helst!!!

5 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Är väl både i färila och järvsö det är bytardag nu snart, får väl se om du hinner med den senare ;)

snöstjärna sa...

Oooh va mysigt =) Snart e bebis här! Hur mycket kläder man än har, så e de ju roligare med nytt. hehe. Fick ärva en påse kläder igår jag från en kollega, skoj med lite "nytt" i garderoben..

mama sa...

färila?? tell me more...

ja vi har oxå turen att få ärva mkt kläder å det är ju nytt för en annan...

Semester & Mat sa...

Var inte vi på en i Färila förra året, dryga månaden innan Järvsö?

mama sa...

jo men jag tror det var en engångs grej, en av dom tjejerna ska ju öppna typ säcken fast i Färila, så hon satsar på det i stället... å kläderna räcker ju dit med... får ju 'bara' ha 50 plagg/saker i Järvsö ;-) men då vet man ju på en helg vad man blir av med och inte... ska kolla bytardan' med Maria ikväll hon kommer över med lite he he ja kläder jag har köpt från me and i...