torsdag 5 februari 2009

Fel katt

nu idag då annonsen varit inne i LJP så har det ringt lite folk och tipsat,(å vi åkt runt å letat å letat...) nu ikväll ringde någons som sett honom vid IP så jag bad min pappa åka dit eftersom stefan är borta å jag själv med Elvis... efter en kvart kom pappa tillbaka och sa är det Sören som jag fått med i bilen (fråga mig inte hur katter brukar ju vara sätt svår på att åka bil) och jag tittar in och ser en blöt tuffsig katt (som man tänkt sören efter en vecka ute på vift) öppnar dörren för att kolla noga och tassarna är ju ett bra kännetecken på honom, sören har 8 tår på varje tass... den här katten hade vanliga (?) 5 tår... jaha säger min käre far då får jag väl köra tillbaka den här då....

ett litet skratt i allt elände för mig å stefan då jag ringde och berättade... å ytterligare ett bevis på vilken underbar far jag har...

2 kommentarer:

Helene sa...

Gullepappsen! :)

Semester & Mat sa...

Ja då är det väl den katten som kankse hade blivit uppjagad i ett träd också där vid IP. Eller inte, m&p håller ögonen öppna nu i helgen när de är hemma i dagsljus.
Annars kan du ju fortsätta ta turer med bilen, köra sakta med nervevad ruta och ropa Sören. Gärna tidigt på söndag morgon genom köpingen, så börjar genast Ljusdalsborna tro att det varit äktenskapsbråk ;)
Bra att folk har hört av sig iallafall. Och att pappa din är så pass arrangerad som han är, såg han köra sakta förbi här idag.