söndag 4 januari 2009

drullputta...

ramlade gjorde jag i morse i källartrappen... första trappsteget så åkte fötterna undran och jag på ändan halva trappen ner, blev ordentligt rädd, satt ett tag med hjärtat i halsgropen och kände efter så det inte kom nåt vatten eller annat geg mellan benen... sen kände jag hur jävulusiskt ont det gjorde så då haltade jag mig snyftade upp till Stefan och Elvis som var i duschen, för lite sympati... det tog mest på ena hösten, jag är blå från revbenen till halvvvägs ner på låret... ser jätte kul ut, verkligen! bäbisen har sparkat nu under dagen, det kommer inget blod eller slem, så det gick nog bra, har dock en stickande känsla i bäcknet och lätt illamående men vi får se hur det känns i morgon... än är det ju liiite tidigt för bäbis tycker jag

efter källartrapps äventyret kom mammagruppen (och nån pappa) över på lite söndagslunch, så himla trevligt!! barnen busade och härjade, förälrarna åt gott och hade det så bara man bara kan en söndag förmiddag tycker jag... mer söndagsluncher i sverige!!! (är Gordon insprierad) När klocken närmade sig ett blev Elvis lite trött hämtade pappa sa ova ova (sova) sen var det lite välling i sängen och godnatt för våran lilla grabb, lillsmitaren de andra barnen fick städa själv... :-)

nu kommer farmor coh farfar med stockholmsbesök.... fika igen alltså.... mums!

3 kommentarer:

Helene sa...

Men uschamejjen, stackare!! Men tur i oturen att det inte gick värre. Bra att du håller koll på slemproppar och blödningar, en januaribebis var ju inte riktigt vad ni beställde. Kolla med Mrs Vårdrådgivare om du känner dig osäker!

Semester & Mat sa...

Säger som ovanstående.
Kanske du ska lämna över tvätten till herrarna i huset nu ;)

Anonym sa...

Jisses! =O Hoppas allt gick bra, både med dig och bäbis!

Nu håller du i dig hårt nästa gång eller skickar ner Stefan!

Vill du ha en vinteroverall stl 86? Melvin hade den förra vintern.

Kramis och God fortsättning på 2009!