onsdag 28 januari 2009

och det står jag för...

det är så kännsligt det här med amning, och jag tycker att folk ska göra vad som känns bäst för dom, men nån jäkla gräns får det väl vara... på TV igår (har gått liknande program) så ammandes det barn i säkert 4-5 års åldern i vinjetten vilket innebar att jag snabbt bestämde mig för byta kanal...

vi lever inte i fattiga U-länder utan rent vatten och där amning används som enda 'prevemtivmedel'... vi i väst behöver inte amma våra barn alls om vi inte vill från dag 1 finns det ersättning... jag har och vill amma mina barn... eller ska jag säga bäbisar!! inte barn som själv springer fram och drar upp tröja och sliter fram bröstet och börjar suga... Hallå klipp navelsträngen och skaffa en karl!

nåt fel på självkännslan tror jag att det är hos dessa mödrar som så desperat behöver bäbisar det påminner mig om dom som inte kan sluta skaffa barn för att dom då inte vet vilka de är... när barnen börjar få förlite tid för mamman och hon känner sig ensam och obehövd.... då tar vi en till... å en till... å en till... missförstå mig rätt, jag vill oxå ha många barn men jag lovar att jag ska glädjas åt att det växer och blir härliga fina vuxna människor, det är väl ändå därför vi sätter dessa frön till välden... eller är det någon som har missat att barn blir stora, om än alldeles för fort ;-)

så här rabiat blir man då man ligger i karantän, vilken är över idag tack och lov så jag kan bli normal igen och inte så elak mot mina härliga med mammor som ammar sina femåringar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med, det är så jävla äckligt med ungar som springer och drar upp tröjan själv och typ säger "tutte" :S
Har en bekants bekant vars barn gör så, jag måste gå ur rummet. Jag spyr nästan :S
Vet inte om det är jag som har problem eller dom :S
Själv ammade jag tills Linis var 10 mån. sen fick det vara nog. För då började hon prata och så, då började det kännas riktigt FEL!

Semester & Mat sa...

Jag ammade ju bara två månader som du vet, inte har jag dåligt samvete för det.
Man har ju hört att de ska hålla sig friska om man ammar länge. Men jag vet inte ja, tycker Grabben varit väldigt frisk om man jämför med andra jämnåriga som ammades betydligt längre ;)

Cattis sa...

Det kan ju inte finnas mycket näring kvar i tuttarna..det där är bara en vana och ungarna som bestämmer. Kan ju inte vara skönt heller...nää tack! Inte 4-5 åringar.. =O
Men,men det är deras beslut så jag ska inte lägga mig i... ;)

Lindas blogg sa...

Håller med dig, det är äckligt. Att det finns en diskution om att det är motbjudnade när mammor ammar sina bebisar (vilket är normalt) ofentligt, ska vara stötade fattar jag inte. Vad ska då inte det här vara. Tycker även barnen ska känna sig annorlunda.
ÄCKLIGT ät det då!!

Helene sa...

Det finns inte mycket som är läskigare än att sitta på t-banan mittemot en främmande kvinna som ammar sitt 7-åriga barn. Ärligt talat, då byter man vagn och går hem och tvättar ögonen med scotch brite!