söndag 25 januari 2009

VARNING innehåll kräk och bajs!

måste fråga finns det nattmagsjuka? efter att ha varit precis som vanligt på dan, blöjan var 'normal' om ni förstår vad jag menar, åt som vanligt pigg glad... så vaknar han kl 1 inatt och ropar mamma mamma och jag går för att se efter... kräk fulla sängen (det luktade inte riktigt lika illa den här natten) somnade om i våran säng, och nu på morgonen pigg och glad, ville ha frukost (han fick banan och mjölk) som vanligt i blöjan... jag förstår mig inte på barn, antingen har man magsjuka eller inte...eller?

och jag mår tack och lov och peppar peppar bra!

Undrar om stefan längtar hem till oss idag? Han har säkert bråttom hem och packar redan nu för att träffa sin kära familj och pussa på oss... ses i kväll raring ;-)

4 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Men om blöjan fortfarande är normal så kan det ju vara något annat än magsjuka.
Jag är ju mera inne på att det ska vara bägge delarna för att det ska räknas som magsjuka.
Mycket välling innan sänggående?
Hosta?
G kräks ju alltid innan han får feber.
Det finns säkert någon mera erfaren mamma som kan svara på det där ;)

mama sa...

ja jag tycker att det ska vara så jag med, pratade med farmor som sa att 'det är så ibland... räkna med en tredje natt...' kul! vanligt med välling... och om det vore vällingkräk... nä helt osmält mat... chunky... jag kräks nästan jag bara tänker på det... ursh

ja vissa blir så innan de får feber men så har inte han gjort tidigare men han kan ju alltid börja, vi får se, vi är i karantän i morgon oxå...

Semester & Mat sa...

Låter som en riktig slarver(el slarvis) nu säkert i mångas ögon.
Tror inte ni behöver vara i "Karantän" med tanke på att ingen annan har kräkts eller så som han har träffat.

Helene sa...

En pappaväska med kaffetermos och snacks är nog smart. Och kanskse en ren t-shirt ifall dom råkar hamna i skottlinjen!