torsdag 29 januari 2009

Spelänka

jaha då var jag spelänka igen då, men den här helgen har jag saker inplanerade... det hade jag i och för sig förra oxå men då fastnade vi i karantän pga magsjuka... så det blev fullspäckat den här i stället... det som ska hinnas med är middag med mormor och morfar, fika i dagarna två på Märtas, IKEA (jippie), Elvis sova hos farmor och farfar (han får inte följa med till IKEA), mamma träff och me and I party hos Maria... bara roliga saker alltså för jag har totalt glömt bort all tvätt och annat tråkigt ;-)

om jag nu kommer iväg... nu på morgonen så knäppte det till några gånger långt ner i magen, det kändes som om vattnet skulle gå... i vecka 30... löjligt, men det var samma känsla som när vattnet gick med Elvis fast utan vatten... sen funderade jag på om det var den känslan som kommer då barnet har fixerat sig och stöter i bäckenbotten, men det känndes inte riktigt så heller... och det är oxå för tidigt i vecka 30! faktiskt!! nog för att jag börjar bli less på att vara så otymplig så hade jag tänkt och njuta av att vara tjock, vacker och gravid i några veckor till istället för tjock, degig och nyförlöst...

4 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Börja inte på skrämma upp mig nu inför Ikea med dig ;)
Bättre att du väntar iallafall 6-7veckor innan vattnet går.

mama sa...

ingen fara IKEA missar ja INTE! :-) å jag har ju lovat Helene att hon ska få vara först i år! :-)

Helene sa...

Exakt, jag måste ju få vara först nån gång!! ;-D

Semester & Mat sa...

Ja jag tror ju inte så mycket på det där att barn som ammas länge hålls friskare. Att det snarare är lite åt det hållet, som du skrev i min blogg, att ha en nära kontakt osv. Den delade jag med mig till sambon, i och med att Grabben våran vart flaskmatad ;)