söndag 18 januari 2009

Gordon feber

Efter att det rått Gordon Ramsey feber här hemma (den elake kocken) så har vi efter upprepade uppmaningar från denne man tagit tag i saken och haft 'sunday lunch', ett perfekt sätt att fördriva söndagen på i goda vänners lag! Speciellt om man man små barn och kvällsbjudningarna är något av en raritet nu förtiden. Man flyttar helt enkelt lördagens fest till söndagens lunch!

Anders och Liselott var här idag med sina två barn, först började vi med lite pulka eftersom det var ganksa milt idag och dom varit så hurtiga att gå hela vägen hem till oss! Sen istället för english roast så blev det den svenska versionen... stek... man kännde sig som farmor! men det är lättlagat, sköter sig själv på spisen och faktiskt om jag får säga det själv: väldigt gott, så idag blev det porterstek!

Nu sover en utmattat lite kille, det var efterrätten som fick ungarna att hålla sig uppe en timme extra tror jag :-) och jag ska nog ta mig en lite catnap i soffan jag med....

Inga kommentarer: