måndag 12 januari 2009

slutmumsat


japp då har verkligen vardagen börjat, i år så inför vi lördagsgodis, det blir nog svårast för mamma och pappa att hålla sig till det, men man måste ju vara bra förebilder (och smygäta på jobbet ;-)) så nu är det efterrätt (halvnyttig) på fredagar i och med fredagsmys, sen förläggs allt sötfika och godis till lördagar, med undantag för högtider och bemärkelsedagar. Hur svårt kan det vara? Vi vill att Elvis ska ha bra matvanor hemmifrån, dessutom är han omöjlig att bortsta tänderna på, han gör det gärna... själv.... men det blir bara framtändernas framsida då, men som Carl Hamiltons syster i coq rouge säger då Hamilton ska vara barnvakt, se till att han borstar framtänderna i alla fall, det är ju dom han ska le med!
Sitter och gör sista veckornas planering i de två ämnen jag ska ha nu fram till sportlovet, otroligt så snabbt det går... 7 veckor till sen är man jobbfri i ett drygt ett år... med en underbar liten bäbissommar att se fram emot... om inte den här lilla bäbis oxå får kolik... men vi vet ju att man överlever det oxå... ja och är det någon som har ett bra pojknamn... ge oss förslag!

3 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Försökte smyga i mig en sköldpadda igår kväll till kaffet, men på nå vis ser Grabben en skymt av den. Vilket liv det blev...

Helene sa...

Och inte ens en kopp hallonte får du unna dig! Jag läset att man inte skulel börja innan evcka 35 och min första tanke var: men det är ju låååångt till dess! Inte så himla långt visade det sig sen när jag tänkte efter.
Sötsaker bara på lördagar låter jättebra men själv kan man ju inte hålla sig knappt en dag utan att längta efter bullar och/eller choklad!

Helene sa...

Hilding tycker jag är fint men J hävdar att det bara är alkoliserade pensionärer som heter det. ;(

Du har fått en Award!
http://sambaibandan.blogspot.com/2009/01/award.html