lördag 24 januari 2009

Karantän!


ja det är underbart med barn, då var det dax för årets första magsjuka! Elvis vaknade i går kväll och kräktes... mysigt... men så älskavärd, vad barn är tappra jämfört med oss vuxna, Elvis vaknade i morse som en lite solstråle, jag som en hög med morr efter alldelses för lite sömn


Vi hade bestämt att gå och fika på stan idag med mormor så Elvis har redan frågat efter både momo och tåta.... hur förklarar man för en snart 2-åring att nu blir vi hemma i 48 timmar, ta en banan i stället :-) Kanske morfar är snäll och kommer förbi med en bit tåta...

4 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Men var det inte bara att han hade kräkts då natt då när vi pratade. Eller vart det översvämning i blöjan senare.
Om det bara är "en" kräkning och inga andra symtompå magsjuka, så tror ju inte jag att det är magsjuka eller?

Helene sa...

Lille skrutten! Man kan behöva lite tårta när man inte är riktigt kry, det botar det mesta från magsjuka till hjärtesorg.

Jag är inte så säker på att din datumsatsning kommer gå in men den andra känns ganska säker... ;)

mama sa...

vad kul att du känner på dig, jag har verkligen ingen aning, men det beror nog på att stefan envisas med att tycka tvärt om, när vi väntade elvis trodde jag först kille sen tjatade han om tjej de sista 15 veckorna, så jag börajde oxå tro det...och den här gången sa jag tjej och han har tjatat om kille hittill... så nu vet jag inte igen, antingen får vi rätt en varsin gång eller så får jag rätt igen... hihi

Helene sa...

Kommer bli sjukt avis om du får första tjejen i gänget, snacka om att bli överöst med presenter! Det finns ju så mycket mer att köpa på tjejavdelningen.

Borde ha tackat för Aloe Vera-ceratet för länge sen, men det kom lixom annat i vägen. Men det ligger redo med Mvc-mappen för ipackning i väskan!