onsdag 25 mars 2009

15 minus och inga våfflor


trodde jag skulle få en chock i morse när jag kollade termomentern, men det stämmde 15 minus... ja det är tur att det beror på ett högtryck så det är strålande sol nu... sol ute sol inne sol i hjärtat sol i sinnet... brukade min mormor säga, säkert någon gammal slagdänga från 50-talet ;-)


bäbisen håller sig till planen än så länge att inte komma innan storebror fyllt år... dock ska jag undvika våfflor idag, fast än det är våffeldagen, fast å andra sidan så gillar jag ju inte våfflor så där värst heller...


till saken hör att min mormors karl, Jonas (uttrycket plast morfar fanns inte för 30 år sedan) sa enligt gammal skrock att våfflor och pankakor sätter fart på barnafödandet... å min mamma åt pankaka dagen innan jag kom och samma dag som syrran kom.... (jag är född 4 dagar tidigt på 4 timmar och syrran 3 veckor, dessutom i amulansen halvvägs till hudik)
åh ja jag åt våfflor för två år sedan.... på natten gick ju som bekant vattnet och efter en dag till så kom Elvis, 3 veckor för tidigt....(han var iof inte snabb ut, men det kanske är en killgrej) så därför hoppar jag våfflorna idag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud vilken våffelhistoria!
Ja, du får nog hålla dig borta från dem om du inte vill få bebis i morgon. Bilden såg otroligt frestande ut, så hos oss blir det våfflor till middag!/dagis-Elin

mama sa...

Elin vart tog din roliga blogg vägen? du skrev ju så kul om både det ena och andra :-) hoppas våfflorna smakade!

Cattis sa...

Hahaha, det var en bra historia! Igentligen borde du ju testa igen! Gör det efter kalaset ;)

Då har du ju verkligen svart på vitt, att så är det!

Kramis!

Anonym sa...

Hallå igen! Jag tog bort min blogg. Kom på mig själv med att gå och tänka för mycket på den. Att läsa andras är roligare :)

mama sa...

elin: bra man ska våga rensa bort sån som stör... har ju rekomenderat mig varm över boken 'rensa i röran' som mest tar upp prylar men även det tänket i hela livet!

cattis: ja det skulle vara kul å testa men jag törs inte jag har nu kommit på att jag vill hinna med en me and I träff 1 april (välkommen) å sen bytardan i järvsö nästa helg ;-) sen kanske jag har tid...