torsdag 26 mars 2009

kalas!!!!

i morgon fyller Elvis år det är så mysigt med kalas!! måste ska skaffa fler ungar så det blir många kalas att ordna... fast just det ja vi ska ja ha fler kids... när som helst till och med...

Elvis äääälskar Dora, och på finnes har dom precis köpt in en maskin där man kan få tryck på tårtan, oftast bild på barnet men jag tycker det ser lite makabert ut sen när man ska äta (ska du ha örat eller?) så morfar ska försöka få igång den tills i morgon så vi kan ha Dora och Boots på tårtan!! *jippie*

sen har jag köpt jättegulligt födelsedagståg på Kardemumma, ja han äääälskar ju tåg oxå, där man kan sätta ljus och siffran 2 (i år då) på vagnarna... det kommer bilder till min dåliga förklaring, jag ska inte skriva bruksanvisningar! lovar! sen ikväll när Elvis gått och lagt sig ska vi fixa med ballonger å paket å jättefina servetter med bakelser på och den superfina 'födelsedagsduken' som den kallas här hemma, en rosa med tårtor och bakelser på....

sen har Elvis och jag gjort popcorn strutar som vi klistrat Doraklistermärken på som barnen ska få äta (helst vid bordet...) å det ska bli så skoj oj oj oj.... jag har alltid älskad födesledagar och fester å piff å puff... och det är ju ännu roligare att fixa åt någon annan, så slipper folk tro att man har storhetsvansinne :-) men jag har lagt band på mig.... han fyller ju bara 2 år... nåt kul ska ju finnas kvar och när dom kan komma med egna idéer åh va kul... nä nu måste jag sluta innan jag spricker.... åh det vill jag ju inte nu... nu har bäbisen verkligen utegångsförbud i 37 timmar!

5 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Då vet man vem ska anlita som kalasfixare ;)
Syns imorgon.

Helene sa...

Grattis grattis ELVIS! Jag passar på att gratta redan idag, vem vet hur mycket (lite) tid man får över i morgon. Ha en underbart härlig kalasdag och sätt sen fart på värkarna i helgen! :)

mama sa...

tusen tack, det ska jag hälsa... nä vem vet hur mkcyet tid man får jag hade inte ens telefon på de första två veckorna så jag beundrar verkligen ditt bloggande! så kul att se kort och hänga med även fast vi bor en bit bort ;.)

AKP sa...

Linis älskade oxå Dora!
Bra och lärorikt program =)

Cattis sa...

HippHippHurra!! För Elvis idag!! =D

Många kramar från gammelmoster!