måndag 2 mars 2009

full fart

Efter att den väldigt aktiva bäbisen haft en nästan oroväkande lung helg i magen är det åter full fart igen, det känns som om den faktiskt försöker slå en sista kullerbytta innan det är dax att fixera sig eller nåt, annars har ju den i alla fall likt sin storebror legat med huvudet nedåt sedan juletid och svängt av och an sidledes och upp och ner och sparkat, sparkat, spakrat, men ändå tryggt med huvudet åt rätt håll... nu vetekatten vad den håller på med, känns som om den håller på att bryta sig ut från magen utan att invänta värkarbetet....hummm man hör till och med hur det knakar och knäpper i magen, skumt!

helgen har annars bestått av tre aktiviteter;
1. lördags middagsbjuding BF (barnfritt) hemma hos maria och leif, sååå gott!! vill ha recept och undervisning av hemamgjord pannacotta, det måste vara svårare än att 'bara värma lite mjölk typ' som Maria sa...
2.städning av källaren (ja jag har oxå läst rensa i röran) vilken kick!!
3. läsning av hemligekocken så nu ska det rensas i skafferi och kylskåp oxå... blä vad vi får i oss skit, vilken ögonöppnare, jag trodde jag hade lite koll på sånt innan brukar kolla vad som finns i vissa varor, välja ekologiskt och så... men tjena hållå... läs den bara om du är beredd att ändra på allt du trodde visste om mat, tack och lov har vi gett upp light produkter redan för något år sedan!! iiii

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! det är nästan "farligt" att läsa sånna där böcker.. jag har "rensa i röran" och har snart "hemlige kockens" 2 böcker.. snacka att man ändrar sitt leverne enormt... fast så klart till det bättre!! :-)

Semester & Mat sa...

Ni bägge som läst "Rensa i röran"-boken, får väldigt gärna komma hem hit och rensa ;)
Den andra boken är säkert nyttig att läsa den med, men risken finns att man skulle bli rädd för att äta precis allt och så vill man ju inte ha det.

Helene sa...

Lightprodukter är förmodligen den värsta skit man kan stoppa i sig, inte minst för att man lurar sig själv att tro att man äter "nyttigare".
Jag tror du kommer få en balettdansör/dansös, det är tåspetsdansen du känner av i revbenen! :)

mama sa...

ja det borde stått varningstext på boken... men det är tur att jag gillar att fixa och knåpa i köket, och har en släng av tävlingsmänniska i mig... en ny härlig tillsatsfri utmaning väntar...

aha tåspetsdansen... jag trodde det var riverdance ;-)

mama sa...

rensa i röran kan lånas här på mårtesngatan när än du känner att du har tid att få rensar dille i några dagar ;-) om inte Lena kommer och rensar åt dig innan :-)