onsdag 18 mars 2009

för det betalar jag gärna skatt

tänk vad det är bra sjukvård i Sverige ändå, vi har varit på så kallat aurorasamtal idag, man träffar en barnmorska (stavas det så) och får prata av sig om man har tex förlossningsrädsla eller något annat som trycker en. I vårat fall så var det ju förlusten av det barn vi väntade i fjol som vi inte fick behålla och den oro det har satt på den här graviditeten, för mig just det att får vi verkligen ta med oss det här barnet hem, är det verkligen vårat? får vi verkligen flagga på brickan den här gången?

så det var skönt att få prata om hur vi känner det inför den här förlossningen och tiden strax efter (vilker jag oroat mig för så mkt att jag inte har kunnat tänka på det allts, för tänk om dom bara luras den här gången oxå så vi får åka hem tomhänta)...... så en bra sak som vi kom överrens om var att Stefan skulle kunna stanna kvar så vi kunde vara tillsammans första dagarna med bäbisen, och landa....en lyx annars bara (och inte alltid det heller) första gångsföräldrar har i ett så kallat familjerum... om det inte skulle födas ett dussin barn just då på hudiksvalls BB, då blir det för trångt... men men

ja ikväll blir det pysselkväll hemma här med tjejerna... om inte värkarna tar i....

1 kommentar:

Semester & Mat sa...

Va skönt att höra att samtalet gick bra och va bra att Stefan får stanna lite extra på BB.
Blir inget hudik på em för våran del, blir ändå lite stressigt att hinna förbi. Men ni får ha det så trevligt!