torsdag 5 mars 2009

du ser ut som björne...



34+1 eller...? ja enligt ultraljudet, men då jag räknar bakåt så innebär det att min ägglossning startade 3 dagar innan pluset...

brukar de visa så snabbt, med Elvis visade det inget på första stickan, inte förrän efter en vecka senare med utebliven mens så kom pluset den gången.

vi hade ju räknat med 1 april enligt sista mensens första dag... inte 14 april som ultraljudet visade ja vem vet, vilken teknik ska man tro på ? nu är det nära i vilket fall som helst... och jag har skrivit mens 2 förlåt 3 gånger i det här inlägger, jag ber känsliga läsare om överseende...

sen apropå titeln, fick en väldigt rolig bok av Caroline igår... scenario: badhus- duschen- mor med liten son- krafig kvinna kommer in- sonen: 'du ser ut som björne, fast med större boppar' u gotta love em', kids !!

8 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Nja, jag vet inte riktigt ja...
Tror mera på 16mars, som du pratade om i helgen, med tanke på att Elvis var 16dagar tidig och tvåan brukar komma tidigare än ettan.
Spännande!

Anonym sa...

Den 19 mars är också en bra dag;-)
Skulle bli den bästa födelsedagspresenten jag fått. Eller varför inte samma dag som morfar.
Kram M.

Helene sa...

Den är nog snart färdig för leverans. Vem hade trott att vi skulle lyckas pricka in så nära i tiden, vi kanske tom ligger på BB samtidigt!

mama sa...

ligger vi på BB samtidigt så får vi ha telefon kontakt :-) så kan vi diskutera lustgas kontra eupidral he he...

ja 16, 19 eller 20 sen blir det ett nytt stjärntecken, så vi får väl se om det blir två fiskar eller två vädurar i familjen :-)

Semester & Mat sa...

Det vore nog rätt roliga samtal det, om du menar mellan värkarna och drogad av lustgasen. Rena fyllesnacket kommer det bli, klagomål på barnmorksorna osv...

Anonym sa...

fiiiiiiiin bebismage du har!!

mmmm, de finns verkligen MASSA skit vi stoppar i oss. Man ska nog undvika "skit" så mycket man bara kan!

Helene sa...

Fyllesnack oss emellan, det vore verkligen första gången...*mohahahahaha* ;-)
Jag kommer ha mobilen på snabbuppringning i ena näven och lustgasen i den andra!

Anonym sa...

Nämen ååå vilken härlig mage!! Visste inte att ni skulle ha en till!! Såg det i Cattis blogg! Kul!
Kram Maria S